Rower elektryczny - kilka pytań

Dyskusje o stylach jazdy i odżywianiu.
Awatar użytkownika
Góral
Gaduła
Gaduła
Posty: 35
Rejestracja: 08 kwie 2016, 16:00
Mieszkam w: Łódź

Rower elektryczny - kilka pytań

Post autor: Góral » 08 kwie 2016, 16:23

Witam, zastanawiam się nad kupnem elektryka i mam kilka pytań do osób obytych w temacie a mianowicie:

1: Jak wygląda sprawa z podjazdami takim rowerem, jakie maksymalne nachylenie rower będzie w stanie wspierać?

2: Do czego można porównać pedałowanie na takim rowerze po płaskim jak i pod górkę? Czy to naprawdę jest tak że czuje się właściwie zero oporu tak jakby np zawiesić rower w powietrzu i pedałować? Jak sytuacja zmienia się pod górkę?

3: Generalnie rowery powinny być ograniczone do 250W, znalazłem jednak rowery które mają 350 i są niby blokowane ale 1 guzikiem można odblokować jak to wygląda w świetle prawa? :?:

Awatar użytkownika
reksio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 16 maja 2016, 11:44
Kontakt:

Re: Rower elektryczny - kilka pytań

Post autor: reksio » 16 maja 2016, 11:52

Co do ostatniego pytania to mogę się wypowiedzieć tyle, że to pewnie tak samo, jak z TIRami. Maksymalna prędkość (regulowana prawnie) to 90 km/h i w tym celu producenci instalują blokady - chociaż bez nich pojazdy są w stanie rozwijać wyższe prędkości ;) jednak tą blokadę można usunąć i zauważyłem, że zdarzają się np. Litwini rozwijający sporo wyższe prędkości np. przy wyprzedzaniu. Więc jeździć tak można...przynajmniej do przyłapania na "gorącym uczynku" ;)

Awatar użytkownika
Suseł
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 27 kwie 2016, 09:36
Mieszkam w: Łódź

Rower elektryczny - kilka pytań

Post autor: Suseł » 30 maja 2016, 21:48

Miałem okazje testować elektryka firmy Scott, model E-Spark. Typowy full na zjazdy i dzięki wspomaganiu - na podjazdy :)
Mogę odpowiedzieć Ci na twoje pytania.
Obrazek
Góral pisze: 1: Jak wygląda sprawa z podjazdami takim rowerem, jakie maksymalne nachylenie rower będzie w stanie wspierać?
Jak wyglądają podjazdy? Bajecznie! Rower idzie do przodu jak dziki!
Jeżeli potrafisz utrzymać trakcję na tylnym kole to spokojnie podjedziesz pod każdą górę w Łagiewnikach (tak, pod jagody też - if you know what I mean).
Tak naprawdę dobra opona w takim rowerze to podstawa.
Góral pisze: 2: Do czego można porównać pedałowanie na takim rowerze po płaskim jak i pod górkę? Czy to naprawdę jest tak że czuje się właściwie zero oporu tak jakby np zawiesić rower w powietrzu i pedałować? Jak sytuacja zmienia się pod górkę?
Rower miał przełożenie 1:10 a wiec jedno z przodu- dziesięć z tyłu.
Start normalnie z jedynki (najwiekszego blatu) i niespodzianka - zakręciłem pedałami i rower wyrywa z pod dupy jak motor!!!
Trzeba zaznaczyć że system sterowania wspomaganiem ma cztery tryby: small, medium, hard i off. Startowałem na medium...
Wrażenia?
Bajka! Banan na gębie, połykam dziury i zakręty... I ZONK!!! Wspomaganie działa do 20 km/h powyżej jedziesz siłą własnych mięśni. trzeba o tym pamiętać zwłaszcza na zjazdach...
Leciałem snake'a, dużo ciasnych zakrętów i zwolniłem na jednym do 17stu... Po naciśnieciu pedała wyrzuciło mnie z trasy prosto w drzewa - taki kop.
Pod górę ciagnie jak muł. Wrażenie podobne do tego jakbyś załączył wyciagarkę w trenówce... Ogranicza cię tylko trakcja tylnego koła bo w pedałach nie czujesz w zasadzie żadnego oporu.
Góral pisze: 3: Generalnie rowery powinny być ograniczone do 250W, znalazłem jednak rowery które mają 350 i są niby blokowane ale 1 guzikiem można odblokować jak to wygląda w świetle prawa? :?:
To wszystko zależy od oprogramowania i elektroniki. W Scott'ach nie da się zdjąć ogranicznika. Można jedynie zwiększyć prędkość maksymalną do jakiej działa wspomaganie max chyba do 30 km/h.

Generalizując: Polecam przetestować zanim się zakupi takie cudo. Nie każdemu rider'owi przypadł do gustu motyw wspomagania.
Najbliższa możliwość przetestowania takiego elektryka (i nie tylko!!! Górale i szosy też) będzie w pażdzierniku na testach Scott'a w Łagiewnikach.
Organizatorem testów jest firma Gold Sport. Dam info jak zaczną się zapisy.
[font=Garamond Bold][glow=red]Mess with the best - Die like the rest[/glow][/font]

Awatar użytkownika
monika28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 29 paź 2023, 22:39
Imię: Monika

Re: Rower elektryczny - kilka pytań

Post autor: monika28 » 29 paź 2023, 22:43

Rowery elektryczne to bardzo dobry wybór szczególnie dla osób, które nie mogą zbytnio się przeciążać. oczywiście rozglądając się za takimi, należy szukać jak najlepszej jakości.

Awatar użytkownika
sorta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 01 lut 2023, 10:36
Imię: Sajmon

Re: Rower elektryczny - kilka pytań

Post autor: sorta » 14 lis 2023, 13:17

Mocny odkop, ale przy okazji zapytam.
Ile hajsu trzeba wydać na sensowy rower elektryczny do sporadycznego użytku?
Głównie jazda do pracy i z powrotem?
Ostatnio zmieniony 05 gru 2023, 08:38 przez sorta, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Diodek_pl
Moderator
Moderator
Posty: 288
Rejestracja: 02 lip 2017, 01:51
Mieszkam w: Łódź
Imię: Michal
Kontakt:

Re: Rower elektryczny - kilka pytań

Post autor: Diodek_pl » 14 lis 2023, 21:14

To najlepiej zrobić/zlecić przeróbkę obecnego.
Ogniwa 18650 - Wszystko co musisz wiedzieć o akumulatorach 18650
Ogniwa z depakietu Test ogniw 18650 z Allegro i OXL.
Kody z Chin Kody rabatowe Aliexpress i inne Chińskie sklepy, zniżki na latarki Convoy i nie tylko.

Awatar użytkownika
lukkrzywy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 18 sty 2021, 15:41
Mieszkam w: Łódź
Imię: Lukasz
Kontakt:

Re: Rower elektryczny - kilka pytań

Post autor: lukkrzywy » 22 gru 2023, 13:54

Ad. 1 Na ile Twoja technika pozwoli i geometria roweru. Weź pod uwagę, że ebike to nie panaceum na wszystko i nie zrobi za nasz wszystkiego ;) Ale w terenie potrafi podjechać pod strome wzniesienia .
Ad. 2 Czujesz opór, to jest wspomaganie a nie wyręczanie Ciebie w pedałowaniu. Dla początkującego będzie dziwne uczucie, bo niewielki nacisk na pedał i rower sam odjeżdża. Trochę jak auto z mocnym silnikiem. W zależności od biegu, odczucie jest inne.
Ad. 3 Można chipować i zdejmować blokady, tracisz gwarancje na silnik. Chyba, że kupisz już wersję na 45km/h. Osobiście jestem przeciwny takim zabiegom i najchętniej bym demontował chipy.

Piszę o ebike a nie gównianych modyfikacjach rowerów, które są zakałą.
KmbBikes - serwis rowerowy, amortyzatorów

Awatar użytkownika
Lotmi
Maniak
Maniak
Posty: 84
Rejestracja: 21 maja 2021, 14:11

Re: Rower elektryczny - kilka pytań

Post autor: Lotmi » 17 sty 2024, 13:32

Forumowicze czy planuje ktoś z Was kupic rower elektryczny w najblizszym czasie? No więce mam kilka pytań:

jaką markę warto jest wybrać? Zastanawiam się nad Fisher: https://www.fischer-ebike.pl/produkty/e ... tb,2,15374 Mianowicie mtb

Na jakie rzeczy zwracać pod uwagę?

No i najważniejsze: czy jesteście zadowoleni z zakupu?

Awatar użytkownika
potowkaszosowa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 29 mar 2024, 13:04
Imię: Potka

Re: Rower elektryczny - kilka pytań

Post autor: potowkaszosowa » 03 kwie 2024, 10:17

Cześć, widzę, że temat trochę przymarł, ale może jest szansa go odświeżyć. Przymierzam się do zakupu elektryka. Chciałabym dojeżdżać rowerem do pracy, ale mam pod górkę spory kawałek i średnio mi się widzi przyjeżdżanie do biura mokra jak szczur (wiem, że można się umyć, przebrać, ale to mi dodatkowo wydłuży sprawę). W jedną stronę korzystałabym z napędu elektrycznego, a do domu już kręciłabym o własnych siłach - stąd pomysł na elektryka. Nie ukrywam, że nie mam kopalni złota i taki wydatek trochę przetrzepie mnie po kieszeni, także chciałabym jakoś sensownie do tego podejść. Mam do pracy ok. 5 km. Ważę 60 kg (jesli to ma znaczenie, a na mój babski rozum ma). Czy macie do polecenia rower elektryczny raczej za mniej niż więcej (przy którym nie będę miała dużo problemów). Chętnie przyjmę wszystkie polecajki :) :) :)

ODPOWIEDZ