Wymiana szprych

Obręcze, opony, szprychy, piasty, dętki itp.
Awatar użytkownika
Todua
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 26 gru 2016, 18:38
Mieszkam w: Łódź

Wymiana szprych

Post autor: Todua » 29 gru 2016, 08:46

Po ostatnim moim rajdzie po lesie poleciały mi 3 szprychy problem tkwi w tym iż nie wiem zabardzo jak je wymienić, czy ktoś może podpowiedzieć?

Awatar użytkownika
Dwukołowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 26 kwie 2016, 08:39
Mieszkam w: Zgierz/Łódź

Re: Wymiana szprych

Post autor: Dwukołowy » 29 gru 2016, 08:49


Awatar użytkownika
Witboj
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 236
Rejestracja: 20 sie 2016, 10:52
Mieszkam w: Łódź
Imię: Witek

Re: Wymiana szprych

Post autor: Witboj » 29 gru 2016, 09:54

Musisz mieć klucz do nypli, śrubokręt płaski no i nowe szprychy. Rozmiar szprych oczywiście możesz sobie zmierzyć z tych, co zostały tytlko pamiętaj, że w tylnym kole prawe i lewe mają inną długość.  Szprychy mierzysz od zgięcia po wewnętrznej stronie do końca szprychy. Pewnie wyjdzie Ci 1 mm za mało bo szprycha zawsze ciut się skrzywi na kole to sobie znajdziesz najbliższy rozmiar w plusie w stosunku do twojego pomiaru. Najlepiej zmierzyć specjalną linijką rowerową ParkToola ale zwykła miarką też dasz radę. Taką linijkę i tak warto mieć bo od razu można kulki łożyskowe mierzyć i na jeszcze kilka innych funkcji. 

Całkowicie zdejmujesz oponę i dętkę oraz wewnętrzny bandaż z obręczy. Jeżeli stare szprychy ciągle są to wyciągasz - możesz przeciąć na małe kawałki, żeby lepiej wychodziły.  Wkładasz zawsze od piasty na wzór tych co zostały. Ponieważ szprychy są dłuższe to trzaba je umiejętnie wyginać przy zakładaniu ale  delikatnie żeby nie pogiąć - inaczej nie włożysz w otwór w obręczy. Zwracaj uwagę czy zakładana szprycha ma być pod czy nad szprychą sąsiednią. Nypel najpierw nakręcasz płaskim śrubokrętem do momentu aż szprycha zacznie wchodzić w nacięcie nypla. Potem już klucz do nypli.

No i tutaj zaczyna się problem - tak czy inaczej koło masz na 100% scentrowane. Nawet odkręcenie jednej szprychy (bez pęknięcia) powoduje scentrowanie koła.
Zresztą skoro aż 3 poleciały to pewnie i tak z naciągiem i centrą nie było już najlepiej. Jak nie masz centrownicy to będzie kłopot chociaż są w necie opisy domowego radzenia sobie z problemem. Ja po prostu kupiłem centrownicę.


Tylko nie używaj czasami roweru bez szprych bo pogniesz obręcz i już się nie wycentruje.

Zablokowany