Bezpieczna jazda rowerem szosowym po mieście
Bezpieczna jazda rowerem szosowym po mieście
Hej, od dawna planuję zakup roweru szosowego - ale blokuje mnie jedna kwestia,mianowicie taka jak "bezpieczeństwo jazdy szosówką". O co mi dokładnie chodzi? boję się że np. wpadnę w szyny a jak wiadomo w Łodzi jest mnóstwo torowisk. Jak rozwiązać ten lęk? Podpowiedzcie coś.
Re: Bezpieczna jazda rowerem szosowym po mieście
Czesc,
Tak szczerze, to nie wiem jak pozostali z zacnego grona, ale ja odradzam. Przynajmniej ja bym sie tego nie podjal, ale ze wzgledu na swoja wage ( 105 kg) i stan drog, kraweznikow i tym podobnych. Szczegolnie, jak rakieta, ktora kupiles jest sporo warta. Z szynami to jest tak, ze bierzesz je agresywnie, w jak najbardziej prostopadly sposob.
Tak szczerze, to nie wiem jak pozostali z zacnego grona, ale ja odradzam. Przynajmniej ja bym sie tego nie podjal, ale ze wzgledu na swoja wage ( 105 kg) i stan drog, kraweznikow i tym podobnych. Szczegolnie, jak rakieta, ktora kupiles jest sporo warta. Z szynami to jest tak, ze bierzesz je agresywnie, w jak najbardziej prostopadly sposob.
Pozdrawiam,
--
Marcin Jankowski
--
Marcin Jankowski
Re: Bezpieczna jazda rowerem szosowym po mieście
Ja podobnie jak Ty @foka ważę 105 kg. i nie wiem czy bym się zdecydował jeździć szosą po Łodzi - z drugiej strony marzy mi się taki rowerek.
Re: Bezpieczna jazda rowerem szosowym po mieście
Wypowiem się jako osoba "z drugiego końca skali". Mam 190cm i ważę około 70kg, może 75kg ale to maksimum. Rok temu kupiłem szosówkę na stalowej ramie, dlatego, że kupując używany rower można znaleźć coś dużo ciekawszego w zdecydowanie niższej cenie(zapłaciłem 1100 chyba a za nową szosę tej klasy, czyli 105, zapłaciłbym ponad 4000 i miałbym niższą jakość i wytrzymałość), ponadto uwielbiam rowery retro i stalowe ramy. Zdarzało mi się jeździć nią po mieście i jeżdzę nią jak normalnym rowerem, może do szyn podchodzę odrobinę ostrzej i bardziej uważam na dziury bo spacer w butach SPD-SL nie jest moim marzeniem
Re: Bezpieczna jazda rowerem szosowym po mieście
Ano właśnie a co gdy ktoś preferuje jazdę w SPD -SL? co w tedy? wiadomo że taka osoba potrzebuje jakiegoś odstępu czasu na wypięcie się.do szyn podchodzę odrobinę ostrzej i bardziej uważam na dziury bo spacer w butach SPD-SL nie jest moim marzeniem
Re: Bezpieczna jazda rowerem szosowym po mieście
Jadąc w SPD-SL po prostu dojeżdżając do skrzyżowania wypinam się chwilę wcześniej, zwłaszcza gdy widzę czerwone światło i trzymam nogę tak, żebym mógł ją szybko podnieść albo nacisnąć i się wpiąć. Czasami gdy zapali mi się przed nosem żółte to zamiast hamować cisnę na maxa bo jest łatwiej
Re: Bezpieczna jazda rowerem szosowym po mieście
Jestem zielony jeżeli chodzi o rower szosowy, i mam pytanie. Czy rower szosowy inaczej hamuje niż mtb?
Re: Bezpieczna jazda rowerem szosowym po mieście
Trochę inaczej. Skala różnic zależy na pewno od użytego rodzaju hamulca w szosówce. Przeważnie to będzie dual pivot, dopiero drogie modele mają tarczówki. Dla mnie najważniejsza różnica dotyczy tego, że w zależności od sposobu uchwycenia manetki zmienia się siła hamowania. Najskuteczniej hamujesz jak trzymasz od dołu, jak w pozycji sportowej, natomiast hamowanie z "rogów" górnych manetek jest takie sobie, żeby nie napisać wprost - słabe. O tarczówkach w szosówce nie będę pisał - w życiu taką nie jeździłem 

Re: Bezpieczna jazda rowerem szosowym po mieście
Cześć.
Jeżdżę szosą codziennie, teraz czekam aż będzie troszkę cieplej i zniknie ten syf z ulic. Dom - praca - dom to 8,5 km w jedną stronę. Jeździ się normalnie.
Mam spd-sl (przedtem w rowerze krosowym miałem zwykłe spd) i nie ma problemu z wypinaniem - to już nawyk. Jakość dróg rowerowych i ulic jest różna,
ale po drodze nie mam krawężników wyższych niż 1,5 cm, trzeba spuścić trochę powietrza. Tory tramwajowe - trzeba wolniej i pod kątem.
Ja przetrenowałem sobie skręt w lewo z ulicy Legionów w Gdańską na południe. W ruchu miejskim najczęściej jeżdżę "na łapach", czasem w chwycie górnym.
Jeżdżę szosą codziennie, teraz czekam aż będzie troszkę cieplej i zniknie ten syf z ulic. Dom - praca - dom to 8,5 km w jedną stronę. Jeździ się normalnie.
Mam spd-sl (przedtem w rowerze krosowym miałem zwykłe spd) i nie ma problemu z wypinaniem - to już nawyk. Jakość dróg rowerowych i ulic jest różna,
ale po drodze nie mam krawężników wyższych niż 1,5 cm, trzeba spuścić trochę powietrza. Tory tramwajowe - trzeba wolniej i pod kątem.
Ja przetrenowałem sobie skręt w lewo z ulicy Legionów w Gdańską na południe. W ruchu miejskim najczęściej jeżdżę "na łapach", czasem w chwycie górnym.
Re: Bezpieczna jazda rowerem szosowym po mieście
Bezpieczeństwo jazdy na rowerze szosowym jest istotne, szczególnie jeśli jedziesz po drogach publicznych i trudniejszych warunkach. Oto kilka wskazówek, jak zwiększyć swoje bezpieczeństwo podczas jazdy na rowerze szosowym:
Przestrzegaj przepisów drogowych: Przestrzegaj przepisów drogowych, takich jak zatrzymywanie się na czerwonym świetle, jazda po prawej stronie drogi i zachowanie odpowiedniej odległości od innych pojazdów.
Używaj odpowiedniego sprzętu: Noszenie kasku i odpowiedniego ubrania jest niezbędne dla bezpieczeństwa.
Uważaj na torowiska: Zawsze jedź z dala od torowisk i jeśli to możliwe, unikaj jazdy po torach.
Bądź widoczny: Noszenie odblasków lub jazda w godzinach słabego oświetlenia może pomóc Ci być widocznym dla innych użytkowników drogi.
Zwiększ swoją wiedzę i umiejętności jazdy: Regularne szkolenia jazdy mogą pomóc Ci zwiększyć swoje umiejętności i zwiększyć swoje bezpieczeństwo na drodze.
Pamiętaj, że zawsze istnieje ryzyko: Jeśli jedziesz na rowerze, zawsze istnieje ryzyko wypadku, ale przestrzeganie powyższych wskazówek
Przestrzegaj przepisów drogowych: Przestrzegaj przepisów drogowych, takich jak zatrzymywanie się na czerwonym świetle, jazda po prawej stronie drogi i zachowanie odpowiedniej odległości od innych pojazdów.
Używaj odpowiedniego sprzętu: Noszenie kasku i odpowiedniego ubrania jest niezbędne dla bezpieczeństwa.
Uważaj na torowiska: Zawsze jedź z dala od torowisk i jeśli to możliwe, unikaj jazdy po torach.
Bądź widoczny: Noszenie odblasków lub jazda w godzinach słabego oświetlenia może pomóc Ci być widocznym dla innych użytkowników drogi.
Zwiększ swoją wiedzę i umiejętności jazdy: Regularne szkolenia jazdy mogą pomóc Ci zwiększyć swoje umiejętności i zwiększyć swoje bezpieczeństwo na drodze.
Pamiętaj, że zawsze istnieje ryzyko: Jeśli jedziesz na rowerze, zawsze istnieje ryzyko wypadku, ale przestrzeganie powyższych wskazówek