W Łodzi będą dwa systemy roweru miejskiego zupełnie niepasujące

Dyskusje na tematy związane z łódzkim rowerem publicznym.
Awatar użytkownika
Maksiu
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 319
Rejestracja: 27 maja 2016, 07:08
Mieszkam w: Łódź

W Łodzi będą dwa systemy roweru miejskiego zupełnie niepasujące

Post autor: Maksiu » 16 paź 2018, 01:06

Na początku listopada w Łodzi pojawi się 14 nowych stacji roweru publicznego Rowerowe Łódzkie. Ale bez dopłaty w wysokości 5 zł będzie można dojechać nimi ... tylko do stacji kolejowej.

Rowerowe Łódzkie to pilotowany przez Urząd Marszałkowski projekt roweru publicznego. 6 listopada w 10 miastach regionu pojawią się 1002 rowery i 126 stacji. Ale to, co w mniejszych miejscowościach jest rewolucją, w Łodzi będzie tylko chaosem. Bo systemy są zupełnie niekompatybilne.

System ma wspierać Łódzką Koleją Aglomeracyjną. Dlatego 14 łódzkich stacji i 140 rowerów pojawi się obok dworców i przystanków kolejowych, m.in. Łódź Kaliska, Widzew, Żabieniec, Chojny. Ale pasażerowie bez dodatkowych dopłat będą mogli jeździć nimi tylko do... innych stacji kolejowych. Rowerów nie da się bowiem wpiąć w obecny system Łódzkiego Roweru Publicznego.

- Są to dwa zupełnie różne systemy i nie są one kompatybilne – mówi Marek Pogorzelski z Nextbike. - ŁRP to system trzeciej generacji, Rowerowe Łódzkie ro rowery czwartej generacji - wyjaśnia.

Rowery wojewódzkie zamiast bolca wpinanego w stację będą miały zamknięcie w kształcie litery „o”. Będzie można je zostawiać bezpłatnie na stacjach, lub za opłatą 5 zł na terenie miasta. Obu systemów nie da się pomieszać.

Tymczasem mieszające się systemy ma Warszawa. Tam użytkownicy stołecznego Veturilo spokojnie oddają je np. w Markach. Mieszały się też rowery z Łodzi i Zgierza, bo samorządy się dogadały.

Tymczasem Zarząd Dróg i Transportu w Łódzi zastanawia się, co z tym fantem zrobić. Istniejące przy dworcach stacje ŁRP miały zostać przeniesione do miasta. Teraz stacje będą musiały się dublować, żeby umożliwić dojazd ŁRP na dworzec. Nextbike zapewnia, że systemy można by połączyć, ale wiązałoby się to z kosztami.

- Jeśli rzeczywiście systemy są niekompatybilne to jest to totalna fuszerka. Apelowaliśmy, żeby nie wybierać roweru czwartej generacji – ocenia sytuację Bartosz Domaszewicz, łódzki radny i członek komitetu sterującego ŁRP.

Tymczasem Urząd Marszałkowski w Łodzi wyjaśnia, że wartego 24 mln zł przetargu nie dało się inaczej rozpisać. - W dokumentacji przetargowej nie można było zamieścić informacji o kompatybilności systemu z Łódzkim Rowerem Publicznym z uwagi na zakłócenie konkurencji i preferowanie jednego wykonawcy - informuje Joanna Blewąska, rzeczniczka prasowa urzędu.
Źródło : http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/w-lo ... id,tm.html

Awatar użytkownika
Łukasz
Administrator
Administrator
Posty: 186
Rejestracja: 10 kwie 2016, 20:40
Mieszkam w: Łódź
Imię: Lukasz

Re: W Łodzi będą dwa systemy roweru miejskiego zupełnie niepasujące

Post autor: Łukasz » 25 paź 2018, 01:14

Szkoda, że te systemy nie są kompatybilne. Moim zdaniem nie potrzebnie dublują stacje. A miało być tak pięknie...

ODPOWIEDZ